Lite makeup till godingen

Nu var det äntligen dags att montera dekalerna.
Stort tack till min japanska forumvän som fixade dessa åt mig, perfekt passform.
Om jag får tid så ska jag ta en touringresa till Japan, och visa upp den när den är klar (tar med mig lite renkött som tack för hjälpen).
Tyvärr är ju det här med dekalstripning inte mitt starka område, men kanske jag är lite bättre på det än att lacka, så jag gör ett försök i alla fall.

Dekaler

Det är en hel del dekaler, och jag känner mig ytterst tveksam till att montera allting, framtiden får utvisa helt enkelt.

Dekalmontering1

Ooohhh, det känns helrätt.
Den lilla karamellen bara växer fram, nu börjar man ju ana ett färdigt resultat.

Dekaler2

Lite såpvatten i en blomspruta, varmluftspistol och tålamod formade dekalerna till total följsamhet.
Makalöst bra måste jag säga, ungefär som den tanke jag hade i början av projektet.

Originalet

Det var ju lite åt det här hållet som tankarna for, och jag har länge våndats över att få tag på någorlunda passande dekaler.
Har även kikat på att tillverka egna, men risken är alltid att det inte blir riktigt perfekt.

Cygnus40th

Men så här blev resultatet.
Det finns en hel del dekaler kvar, men som sagt var så tvekar jag lite där.
Mycket är inte alltid bättre, och jag vill inte förstöra det “rena” utseendet, som består av stor vita partier.
Men jag ska sova på saken, så får vi se om det kan bli fler utsvävningar.
Kanske ett emblem också, vi får se.

Njuta

I vanlig ordning så måste man njuta av utfört arbete.
Den här gången är jag lite imponerad av mig själv faktiskt, det blev riktigt bra resultat, och speciellt med tanke på att det är första gången jag gör det seriöst, på en viktigare pryl.
Kvällens rykare får bli en kaffe……och choklad förståss.

Släcker lampan för ikväll…

Leave a comment